طرز تهیه کباب چنجه گیلانی فوت و فن با کیوی

طرز تهیه کباب چنجه

طرز تهیه کباب چنجه گیلانی فوت و فن ترش با کیوی با سیخ چوبی در فر در ماهیتابه xvc jidi  fhf  k i

کباب چنجه یکی از انواع کباب های سنتی ایرانی است که با گوشت گوساله یا گوسفندی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی سنتی در ادامه با وبلاگ دنیای من و اینترنت همراه باشید.

این کباب ای اصیل ترین کباب های ایرانی است و جزء غذاهاهی قدیمی و سنتی به شمار می رود. که البته اکثرا این کباب را با گوشت گوسفند طبخ میکنند ولی امروزه از گوساله هم استفاده می کنند. توصیه ما برای بیشتر لذیذتر شدن و ترد شدن این کباب استفاده از گوشت گوسفندی است.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله گوسفندی۶۰۰ گرم
دنبه گوسفندی۲۰۰ گرم
لیمو ترش۱ عدد
پیاز۲ عدد متوسط
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت کباب چنجه

مرحله اول

ابتدا فیله گوسفندی را به خوبی می شوییم، سپس به صورت چنجه ای ( تقریبا نصف جوجه کباب ) خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. برای اینکه کباب چنجه به صورت یکدست بپزد حتما سعی کنید تا قطعات گوشت یک اندازه باشد.

مرحله دوم

در ادامه روغن زیتون را به فیله ها اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا تمام قسمت های گوشت به روغن زیتون آغشته شود. در ادامه ماست چکیده را اضافه می کنیم، سپس لیمو ترش را از وسط برش می زنیم و آب آنرا می گیریم.

مرحله سوم

در ادامه آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی گوشت اضافه می کنیم. در آخرین مرحله مرینت پیازها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی مواد را با دست ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک شب در یخچال قرار می دهیم تا گوشت به خوبی طعم دار شود. یکی از مهم ترین دلایل خوشمزه شدن کباب چنجه این است که گوشت به مدت کافی در مواد طعم دار کننده قرار داشته باشد.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت به خوبی طعم دار شد، آنرا از کاسه مواد طعم دهنده خارج می کنیم و به صورت مرتب و یکدست به سیخ می کشیم. حالا منقل زغال را آماده می کنیم و حتما به این مورد توجه می کنیم که تمام زغال ها به صورت یکدست روشن باشد.

مرحله ششم

در این مرحله سیخ ها را روی منقل می چینیم و کمی صبر می کنیم تا خودشان را بگیرند، سپس آنها را به صورت مرتب می چرخانیم تا گوشت به صورت یکدست کباب شود. اگر گوشت را به مدت کافی طعم دار کرده باشیم خیلی سریع کباب می شود.

مرحله هفتم

در صورت تمایل می توانیم مقداری زعفران دم کنیم و با کره مخلوط کنیم، سپس کباب های اماده شد را در سس کره قرار دهیم تا نرمتر و لذیذتر شوند. در اخر کباب چنجه اماده شده را به همراه نان یا برنج زعفرانی سرو می کنیم.


دستور پخت چنجه گراشى (كباب ماستى)

مواد لازم

1 كيلو گوشت راسته يا مغز ران (گوساله يا گوسفند)

300 گرم ماست چكيده

1 عدد پياز درشت

نمك

فلفل سياه سائيده شده


مراحل پخت کباب چنجه

ابتدا گوشتارو حبه اى تيكه ميكنيم و كف سينى پهن ميكينم.

و پياز و روش نگينى خورد ميكنيم تا جسمش بره.

ميزاريم دو سه ساعت هوا بخوره و رنگ گوشت عوض بشه

و در آخر ماست و نمك و فلفل اضافه ميكنيم و هم ميزنيم ،و بيرون از يخچال به مدت ١٠-١٢ساعت ميزاريم تا كف كنه(دور ظرف آب ميندازه)

و بعد در يخچال ميزاريم تا جا بيفته سيخ ميزنيم و رو منقل كبابش ميكنيم و نوش جان اميداورم خوشتون بياد

نكته:ماست چكيده ترش اگه باشه خيلى بهتره


طرز تهیه کباب تابه ای طرز تهیه کباب تابه ای ابدار مجلسی ترکیه زعفرانی در فر با مرغ چه کار کنیم کباب تابه ای جمع نشود جوادجوادی


کباب تابه ای نوعی کباب خانگی محبوب و بسیار پرطرفدار ایرانی است که بر خلاف کباب های سنتی و معروف ایرانی از آشپزخانه های منازل وارد منوی رستوران های بزرگ شده است. مواد این کباب خوشمزه تقریبا مانند کباب کوبیده است ولی روش پخت ان کاملا متفاوت است. برای تهیه این کباب خوشمزه در ادامه با مطلب طرز تهیه کباب تابه ای همراه باشید.


طرز تهیه کباب بناب ساطوری , ادویه کباب بناب آذربایجان , فرق کباب بناب تبریز با کباب کوبیده , xvc jidi fhf fkhf


کباب بناب یکی از انواع کباب های خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرستان بناب می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی سنتی در ادامه با طرز تهیه کباب بناب همراه باشید.


طرز تهیه دونر کباب ترکی رستورانی در ایران مخلوط با دستگاه با گوشت چرخ کرده مرغ بدون فر ترکیه ای با فر ذغالی ترکی شاورما با گوشت بوقلمون


کباب ترکی که با نام دنر کباب هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار مشهور کشور ترکیه می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی ترکی در ادامه با مطلب طرز تهیه کباب ترکی همراه باشید.

نظرات