علت درد قفسه سینه چیست؟

 



زمانی که مشکلی در بدن وجود دارد، مانند یک بیماری یا کارکرد ناقص بعضی اندام‌ها، بدن این مشکل را با ایجاد حس درد نمایان می‌کند و قصد دارد با این نشانه، به شما بفهماند که مشکلی وجود دارد.

درد قفسه سینه یک مشکل رایج است که زندگی بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بروز این درد، می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند حمله قلبی یا یک مشکل جزئی مانند سوزش سر دل باشد. در این مطلب از نوین طب توضیح خواهیم داد که درد قفسه سینه چیست، علل و علائم احتمالی آن چیست، چطور تشخیص دهیم این درد خطرناک است یا خیر، همچنین گزینه‌های درمانی برای کاهش درد قفسه سینه و زمان مناسب برای مراجعه به پزشک را برایتان توضیح می‌دهیم.

درد قفسه سینه چیست؟

داشتن درد بدنی، یکی از اتفاقات ناخوشایندی است که با توجه به علتش، زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. احساس داشتن درد قفسه سینه شامل ناراحتی یا فشار در ناحیه قفسه سینه است. بروز این درد ممکن است از نظر شدت و مدت متفاوت باشد.

برخی از افراد ممکن است درد قفسه سینه را به صورت یک احساس تیز، خنجر زدن یا سوزش شدید احساس کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را به صورت درد مبهم، سفتی یا سنگینی احساس کنند.

بهتر است بدانید که این مشکل، همچنین می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن مانند گردن، فک، شانه‌ها، بازوها یا پشت سرایت کند و ممکن است انجام فعالیت را با مشکل مواجه کند. از آز آنجایی که داشتن درد، یک هشدار است، پس بهتر است به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

چه عواملی باعث احساس درد در قفسه سینه می‌شوند؟

درد قفسه سینه جدی است و می‌تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود، از خوش خیم گرفته تا تهدید کننده زندگی. برخی از شایع‌ترین علل درد قفسه سینه عبارتند از:

مشکلات قلبی

درد قفسه سینه زمانی بسیار جدی است که، نشانه‌ای از یک مشکل قلبی باشد، مانند بیماری عروق کرونر (CAD)، آنژین صدری (درد قفسه سینه به دلیل کاهش جریان خون به قلب)، انفارکتوس میوکارد (سکته قلبی)، پریکاردیت (التهاب کیسه) و میوکاردیت (التهاب عضله قلب).

مشکلات ریوی

داشتن درد در قفسه سینه همچنین ممکن است، ناشی از یک مشکل ریوی باشد، مانند: ذات الریه (عفونت ریه)، پلوریت (التهاب پوشش ریه)، آمبولی ریه (لخته شدن خون در ریه‌ها)، پنوموتوراکس (جمع شدن ریه) ، یا آسم ( تنگ شدن مجاری تنفسی ).

مشکلات گوارشی

همچنین بهتر است بدانید که یکی دیگر از عوامل سوزش سر دل، گاهی اوقات مربوط به یک مشکل گوارشی است. مانند: بیماری ریفلاکس معده (GERD) (رفلاکس اسید از معده به مری)، اسپاسم مری (انقباض مری)، مری (التهاب مری)، یا بیماری زخم معده (زخم در معده یا اثنی عشر).

مشکلات اسکلتی عضلانی

یکی دیگر از عواملی که باعث احساس فشار درد در سینه می‌شود، ممکن است به دلیل یک مشکل اسکلتی عضلانی مانند کوتوکندریت (التهاب غضروف بین دنده‌ها)، شکستگی دنده، کشیدگی عضلانی یا آرتریت باشد.

مشکلات روانی

گاهی اوقات داشتن یک مشکل روانی مانند اضطراب، حمله پانیک، استرس یا افسردگی، می‌تواند باعث بروز درد در سینه شود و نفس کشیدن را مختل کند.

علائم درد قفسه سینه چیست؟

علت‌های مختلف دردی که بر سینه فشار وارد می‌کند، همچنین علائم متفاوتی نیز دارد، و احساس درد قفسه سینه بسته به علت و شدت بیماری می‌تواند متفاوت باشد. برخی از علائم رایجی که ممکن است همراه با درد باشند عبارتند از:

تنگی نفس: مشکل در تنفس یا احساس اینکه نمی‌توانید هوای کافی دریافت کنید.

عرق کردن: تعریق بیش از حد یا احساس سردی و لکه دار شدن.

حالت تهوع: احساس بیماری در معده یا استفراغ.

سرگیجه: احساس سبکی سر یا غش.

تپش قلب: احساس تپش قلب سریع یا نامنظم.

سرفه: سرفه خون یا مخاط.

تب: داشتن دمای بدن بالا.

خستگی: احساس خستگی یا ضعف.

نظرات