طرز تهیه خوراک ماهی قزل آلا انواع خوراک ماهی با نون

طرز تهیه خوراک ماهی قزل آلا

طرز تهیه خوراک ماهی قزل آلا انواع خوراک ماهی با نون و قارچ با سیب زمینی با سبزیجات در فر زنده xvc jidi o vh lhid

خوراک ماهی قزل آلا یکی از انواع خوراک های خوشمزه دریایی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با وبلاگ دنیای من و اینترنت همراه باشید.


خوارک ماهی سالمون یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین ماهی‌ها در جهان است که علاوه بر طعم و مزه فوق‌العاده‌اش، به علت خواص زیادی که برای سلامتی دارد جهانی شده است. برای تهیه یک خوراک ماهی سالمون خوشمزه بی‌شمار دستور پخت وجود دارد؛ اما ما در این پست از مجله آشپزی بهار به طرز تهیه دو نوع سالمون سرخ‌شده بسیار لذیذ می‌پردازیم.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی قزل آلا۳ عدد
سیب زمینی۳ عدد متوسط
پیاز۲ عدد متوسط
لیمو ترش۲ عدد
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
زیره سیاه½ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری

دستور پخت خوراک ماهی قزل آلا

مرحله اول

برای تهیه خوراک ماهی مجلسی ابتدا ماهی ها را به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا کاملا خشک شوند و آب اضافی شان خارج شود، سپس برای تهیه سس مرینت روغن زیتون را به همراه ادویه ها داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا ادویه ها را به همراه روغن زیتون به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه ماهی ها به خوبی خشک شدند، این سس را با دست روی قسمت های خارجی و داخلی بدن ماهی ماساژ می دهیم تا طعم دار شود.

مرحله سوم

حالا ماهی ها را داخل یک سینی لبه دار قرار می دهیم و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد طعم دهنده به خورد گوشت ماهی برود. حالا فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.


طرز تهیه قلیه ماهی با تن ماهی آبادانی با ماهی قزل پاکستانی راز خوشمزگی قلیه ماهی خورش قلیه ماهی مجلسی با گوجه فرنگی


قلیه ماهی از غذاهای بسیار معروف و پرطرفدار استان های جنوبی کشورمان است که به دلیل محبوبیتی که دارد تقریبا در تمام کشور شناخته شده می باشد. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با طرز تهیه قلیه ماهی همراه باشید.

مرحله چهارم

پس از اینکه ماهی ها به خوبی طعم دار شدند، سینی فر را با روغن کمی چرب می کنیم و ماهی را کنار هم داخل سینی فر می چینیم. در ادامه سیب زمینی ها را نازک ورقه ای می کنیم و لا به لای ماهی درون سینی می چینیم.

مرحله پنجم

لیمو ترش را هم به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم و روی قسمت های مختلف بدن ماهی ها قرار می دهیم. در ادامه پیازها را هم به صورت حلقه ای خرد می کنیم و در سینی فر قرار می دهیم، سپس سینی را در فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای پختن ماهی ها زمان نیاز است، البته سیب زمینی نسبت به دیگر سبزیجات تایم بیشتری برای پخت نیاز دارد که در صورتی که ماهی به طور کامل پختف چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی ماهی طلایی شود.


طرز تهیه خورش ماهی بلوچی خورشت ماهی قزل آلا هندی با رب انار قورمه ماهی انواع خورش با ماهی xvc jidi o va lhid


خورش ماهی یکی از انواع خورش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با طرز تهیه خورش ماهی همراه باشید.

مرحله هفتم

سپس ماهی را از داخل سینی فر به طرف مورد نظرمان انتقال می دهیم و اجازه می دهیم سیب زمینی چند دقیقه بیشتر درون فر بماند تا به طور کامل بپزد. سپس سبزیجات را به ظرف ماهی اضافه کرده و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.


خوراک سالمون سرخ‌شده با کره و سیر


مواد لازم


۸۰۰ گرم سالمون تکه شده بدون پوست

۳ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

۲ قاشق غذاخوری کره

چند حبه سیر خرد شده

نمک و فلفل

۴ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

نصف لیموی ورقه‌شده

روغن سرخ‌کردنی بهار الماس خرید از دیجی کالا


طرز تهیه


ماهی‌ها را کاملا خشک کنید. به دو طرف ماهی نمک و فلفل بزنید و یک تا دو قاشق آب‌لیموی تازه روی آنها بریزید و مخلوط کنید.

در یک تابه بزرگ روغن‌سرخ کردنی بهار الماس بریزید و روی حرارات بگذارید تا داغ شود. تکه‌های ماهی را بردارید و سه چهار دقیقه در تابه سرخ کنید تا یک طرف آنها ترد و طلایی شود. سپس برگردانید و طرف دیگر را دو دقیقه سرخ کنید. کره، سیر خردشده، ۳ قاشق جعفری خردشده و آب لیمو را روی ماهی بریزید و یکی دو دقیقه دیگر بپزید. هنگام سرو سالمون را با جعفری باقی‌مانده و حلقه‌های لیمو تزیین کنید.


طرز تهیه میگو سوخاری رستورانی بوشهری مجلسی با سس مخصوص در فر با پلو رژیمی


میگو سوخاری یکی از انواع سوخاری های محبوب و بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که علاوه بر اینکه به عنوان یک غذای کامل مورد استفاده قرار می گیرد ، مانند قارچ سوخاری از آن برای دورچین غذاهای فست فودی و بشقاب سوخاری نیز استفاده می شود. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با طرز تهیه میگو سوخاری همراه باشید.

نظرات