خواص و مضرات عناب

خواص و مضرات عناب

خواص و مضرات عناب , خواص عناب , مضرات عناب
خواض و مضرات عناب

آشنایی با عناب

عناب درختچه ای است با برگ های کوچک و سبز رنگ که بومی مناطق گرمسیر است. البته اینکه می گوییم درختچه به این منظور نیست که ارتفاع کمی دارد و جالب است بدانید ارتفاع این درختچه به طور متوسط ۱۰ متر است. عناب به نام های خرمای قرمز و خرمای چینی نیز شهرت دارد.
میوه عناب در زمانی که هنوز نرسیده است سبز رنگ است و شباهت زیادی به زیتون دارد. این میوه که خواص درمانی بسیاری دارد پس از رسیدن ۲ تا ۳ سانتی متر طول دارد و به رنگ نارنجی تند مایل به قرمز در می آید و پوستش کمی چروک بر می دارد.
میوه عناب مانند خرما یک هسته دراز و باریک دارد و در فصل پاییز به طور کامل می رسد. جالب است بدانید در کشورهایی مثل چین و کره از عناب برای کاهش اضطراب استفاده می کنند. در طب سنتی عناب به عنوان یک آرامبخش محسوب می شود.
عناب میوه پر فایده ای و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص در یک مقاله نمی گنجد. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص عناب در ادامه با پارسی دی همراه باشید.
خواص عناب

جوان سازی پوست و خاصیت ضد پیری

عناب حاوی مقادیر غنی از آنتی اکسیدان های قوی است که باعث می شوند رادیکال های آزاد مخرب که باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می شوند کنترل شوند. به همین جهت عناب به عنوان یک دارو ضد پیری شناخته می شود و در نتیجه باعث شادابی و جوانی پوست می شود. علاوه بر این عناب باعث می شود پوست سفت تر و زیباتر شود.

درمان جوش صورت و آکنه

عناب سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که برای سلامت پوست ضروری هستند. آنتی اکسیدان های موجود در عناب می توانند به راحتی التهابات پوستی مانند جوش و آکنه را درمان کنند. برای این منظور باید از آب یا عصاره عناب به صورت ماسک روی پوست استفاده کنید.

پاکسازی و سم زدایی خون

عناب می تواند برای تصفیه خون و دفع سموم از خون بسیار مفید عمل کند. ساپونین ها و آلکالوئیدهای موجود در عناب می توانند به پاکسازی خون و دفع سم های موجود در بدن کمک شایانی کنند. عناب با تصفیه و پاکسازی خون می تواند باعث پیگشیری از خیلی بیماری ها در بدن شود.

پیشگیری از سرماخوردگی

عناب می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و به همین جهت برای مقابله با بیماری های ویروسی بسیار مناسب است. عناب تازه حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین A ، ویتامین C و پتاسیم است که ضمن پیشگیری و درمان سرماخوردگی می تواند برای درمان سرفه هم مفید باشد.

افزایش رشد موها

عناب حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که برای رشد و تقویت موها نیز مفید عمل می کنند. برای این منظور باید از روغن عناب به صورت موضعی استفاده کنید. نتایج جدید نشان داده است که این روغن می تواند باعث رشد سریعتر موها شود.

رژیم لاغری و کاهش وزن

عناب از مواد غذایی محسوب می شود که به دلیل وجود مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن ، می تواند در هر رژیم غذایی قرار بگیرد. این میوه از کالری کمی برخوردار است و پروتئین و فیبر مناسبی دارد که از پرخوری جلوگیری می کند ، به همین جهت برای لاغری و کاهش دادن وزن بسیار مناسب است.

سم زدایی کبد و درمان کبد چرب

عناب به عنوان یک محافظ طبیعی برای کبد شناخته می شود. عناب به جهت اینکه حاوی مقادیر غنی از آنتی اکسیدان است برای سم زدایی و بهبود عملکرد کبد بسیار مفید است. ضمن اینکه عناب می تواند به درمان بیماری های رایج کبدی مثل کبد چرب نیز کمک کند.

نظرات