طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی اسفنجی ساده زعفرانی با شیر

امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه کیک شیرداغ را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید. کیک شیر داغ از انواع کیک‌های اسفنجی با بافت نرم است و به‌عنوان صبحانه و عصرانه سرو می‌شود. چگونه کیک شیر داغ کنجدی درست کنیم؟ دستور آموزش طرز تهیه کیک شیر داغ کنجدی خوشمزه با کره و مغز گردو با دستور پخت آن را می بینیم.

مواد لازم

۴ عدد تخم مرغ

شکر یک و نیم پیمانه

وانیل کمی

ارد دو و یک چهارم پیمانه

بکینگ پودر دو قاشق چایخوری

شیر یک و یک چهارم پیمانه

کره ۱۰ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شیر داغ

تخم مرغ و شکر و اسانس را با همزن بزنید کرمی و یکدست شود. اگر گرفتن رژیم برای شما سخت است با این روش سریع و راحت لاغر شوید

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک کنید و آهسته آرد را اضافه و با لیستک هم بزنید، شیر و کره رابا هم گرم کرده (فقط در حدی که کره آب بشه و شیر گرم بشه کافیه) بعد شیر و کره را کم کم به مایه اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن با سرعت کم همزن مخلوط کنید و در قالب ۲۳ سانتی بربزید

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک عسلی آبدار روسی هشت لایه

بین ۴۰ _۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بپزید.
من مواد نصف کردم تو دوتا قالب ۲۲ سانتی و خامه فرم گرفته با کمی پودر نسکافه و سیروپ کارامل مخلوط کردم و لایه بین کیک و کاورش کردم کمی خمیر هزارلا رو خورد کردم و تو فر پختم بعد با دستم خورد و ریز کردم و تمام سطح کیک رو از خورده‌های خمیر هزارلا پوشوند.

نکته مهم اینه وقتی شیر و کره رو گرم کردم دو بسته کافی میکس رو داخلش حل کردم که عطر فوق العاده‌ای به کیک داد و رنگش هم اگر تو عکس دقت کنید نسکافه‌ای روشن شده. مطمئن هستم از طعمش اگر درست کنید لذت میبرید.

طرز تهیه کیک شیر داغ

طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی اسفنجی ساده نی نی سایت کاراملی و هل ساده زعفرانی با شیر xvc jidi  d  adv nhy

کیک شیر داغ یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که معمولا برای عصرانه استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت دنیای من و اینترنت همراه باشید.

مواد لازم کیک شیر داغ
آرد قنادی۲٫۵ پیمانه (۳۰۰ گرم)
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱٫۵ پیمانه
شیر۱ و ¼ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس

دستور پخت کیک شیر داغ

مرحله اول

برای تهیه کیک شیر داغ خوشمزه ابتدا تخم مرغ، شیر و کره را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط یکسان شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن مایه کیک معطل نشویم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را با نمک و بکینگ پودر مخلوط می کنیم، سپس سه مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل داخل یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله شکر را به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم و ۸ دقیقه با دور تند همزن می زنیم تا مواد حالت پفکی و سفید رنگ به خود بگیرد. در ادامه کره و شیر را داخل یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم تا کره ذوب شود.


همچنین ببینید : طرز تهیه کیک توت فرنگی هانس آشپزخانه کوچک من

مرحله چهارم

حالا باید صبر کنیم تا شیر به خوبی داغ شود، البته نیاز به جوشیدن شیر نیست. پس از اینکه شیر داغ شد، مخلوط کره و شیر را کم کم به کایه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم و مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را در سه مرحله به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی از پایین به بالا مخلوط می کنیم تا مایه کیک شکل بگیرد. حالا یک قالب با عرض ۲۲ تا ۲۶ را با کاغذ روغنی و روغن جدا کننده کیک پوشش می دهیم.

مرحله ششم

حالا کیک را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت درون طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک اماده شود. پس از اینکه کیک اماده شد آنرا از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم تا کمی خنک شود، سپس به صورت دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم.


چرا روی کیک گنبدی شکل می شود؟


یکی از موارد مهمی که به شما گفته می شود، نکاتی برای طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد ولی یکسان و جلوگیری از گنبدی شدن آن است. 

دقت داشته باشید که در زمان ریختن مایه کیک در قالب، نباید همه مایع را در مرکز قالب خالی کرده و سپس آن را با قاشق یا لیسک پخش کنید.

این کار باعث می شود که حباب های هوا در وسط قالب متراکم شوند. این حباب ها در زمان پخت منبسط شده و حالت گنبدی به کیک می دهند. 

بنابراین برای ایجاد پف یکنواخت در همه جای کیک، مایه آن را به طور یکسان در همه جای قالب بریزید. 

دوستانی که تقاضا کردن بودن برای دریافت رسپی کیک یزدی می توانند به مطلب طرز تهیه کیک یزدی مراجعه نمایند و یکی از بهترین رسپی های تست شده و قوی کیک یزدی را دریافت کنند.

نظرات