خاصیت ها و عوارض مصرف گلابی

خاصیت ها و عوارض مصرف گلابی

خواص و مضرات گلابی , فواید و خاصیت های گلابی , عوارض و زیان های گلابی , o hw ghfd
خواص و مضرات گلابی
همان‌طورکه می‌دانید گلابی یکی از میوه‌های خوشمزه فصل تابستان بوده که در رنگ‌های مختلف مانند سبز، قهوه ای، قرمز و زرد وجود دارد. ارتفاع درخت گلابی به بیست تا سی متر می‌رسد و میوه آن بسیار آبدار بوده و دارای دانه‌های سنگی است.
در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات گلابی را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص گلابی و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.
فواید و خاصیت های گلابی

رفع تنگی نفس

یکی از مشکلاتی که در فصل تابستان برای کودکان و بزرگسالان ایجاد می شود تنگی نفس است. توصیه شده است برای رفع تنگی نفس از گلابی استفاده کنید.

پیشگیری از پوکی استخوان

برای این‌که بتوانید از استخوان‌های خود محفاظت کنید و از پوکی استخوان در امان باشید باید مصرف کلسیم خود را در حد متعادل نگه ‌دارید. مصرف روزانه میوه و سبزیجات می‌تواند PH بدن را حفظ کرده و گلابی به دلیل خاصیتی که دارد باعث جذب بهتر کلسیم در بدن می شود.

پیشگیری از آلزایمر

یکی از مواد ضروری که بر روی حافظه تأثیر مستقیم دارد مس می‌باشد. کورستین موجود در گلابی از بروز بیماری‌های شناختی مانند آلزایمر در دوران سالمندی پیشگیری می‌کند.

سلامت قلب

در گلابی فیبر به مقدار فراوان وجود دارد که باعث کاهش کلسترول خون شده و از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند، مصرف روزانه گلابی خطر سکته قلبی را تا پنجاه درصد کاهش می دهد.

درمان چین و چروک پوست

اگر می‌خواهید از پیری زودرس در امان باشید بهتر است گلابی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید چرا که این میوه سرشار از ویتامین سی ، ویتامین کا و مس می باشد که با آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد پوست مبارزه کرده و چین و چروک اطراف چشم و لب را کاهش می‌دهد.

بهبود گوارش

فیبر موجود در این میوه از نوع نامحلول بوده که به راحتی در روده‌ها حرکت کرده و از بروز پولیپ روده بزرگ جلوگیری می‌کند، فیبر همچنین باعث هضم و گوارش بهتر شده و از مشکلات معده و گوارش پیشگیری می کند.

درمان آکنه

گلابی به دلیل داشتن ویتامین و مواد معدنی زیاد برای پوست مفید است که از بروز آکنه ، جوش و سایر عفونت‌های پوست پیشگیری می کند.

خواص ضد سرطان

همان‌طورکه اشاره شد در این میوه فیبر فراوانی وجود دارد که از انتشار سلول‌های سرطانی در روده بزرگ جلوگیری کرده و مصرف روزانه یک عدد گلابی ابتلا به سرطان سینه در دوران یائسگی را تا 34 درصد کاهش می دهد.

درمان یبوست

گلابی یک درمان طبیعی برای بیماری یبوست است چرا که دارای فیبر فراوان می باشد. فیبر برای حرکات بهتر روده مفید بوده و شما می‌توانید بعد از صبحانه و یا شام یک عدد گلابی میل کنید.

کاهش قند خون

شاید تصور کنید گلابی دارای قند فراوان می باشد اما این میوه‌ شیرین به دلیل شاخص گلیسمی پایینی که دارد قند خون را کاهش داده و از بروز بیماری دیابت پیشگیری می کند. فلاونوئید موجود در گلابی حساسیت انسولین در بدن را زیاد کرده و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قند خون در مردان و زنان می شود.

کاهش فشار خون

گلوتاتیون و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گلابی به کاهش فشارخون کمک کرده و برای کسانی که فشارخون بالا دارند بسیار مفید است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

در این میوه آنتی‌اکسیدان‌های مختلف مانند ویتامین سی و مس وجود دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با انواع بیماری‌ها مقابله می‌کند.
عوارض و زیان های گلابی

حساسیت

در برخی از افراد میل کردن گلابی باعث ایجاد حساسیت می شود.

نظرات