طرز تهیه کباب بلدرچین

طرز تهیه کباب بلدرچین

طرز تهیه کباب بلدرچین , کباب بلدرچین , بلدرچین کبابی , بلدرچین کباب , belderchin kabab , fgnv dk fhf
کباب بلدرچینکباب بلدرچین یکی از انواع کباب های لذیذ و خوشمزه ایرانی است که از کباب های نوین محسوب می شود. این کباب خوشمزه به دلیل استفاده از گوشت بلدرچین علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای بدن نیز خاصیت های زیادی دارد.
با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب بلدرچین تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کباب بلدرچین با پارسی دی همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم کباب بلدرچین

  • برگ بو ۴ عدد
  • کره ۵۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • گوشت بلدرچین ۱ کیلوگرم
  • روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • پاپریکا نصف قاشق مرباخوری
  • آبلیموی تازه ۵ قاشق غذاخوری
  • نمک ، زردچویه و فلفل سیاه به اندازه کافی
دستور پخت

طرز تهیه کباب بلدرچین

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و چند لیوان آب داخل آن بریزید. در ادامه پیاز را خرد کنید و به همراه گوشت بلدرچین ، مقداری زردچوبه و برگ بو به قابلمه اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب آن به جوش بیاید.
اجازه دهید بلدرچین به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب جوش بماند تا علاوه بر اینکه نیم پز شود بوی زهم آن نیز گرفته شود. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از اینکه کمی خنک شد گوشت بلدرچین را از آن خارج کنید.
در مرحله بعدی پوست روی گوشت بلدرچین را جدا کنید و بلدرچین را به شکل قطعات مناسب برای کباب کردن خرد کنید. در مرحله بعدی باید گوشت بلدرچین را طعم دار کنید برای این منظور گوشت بلدرچین را داخل یک کاسه مناسب بریزید.
سپس روغن زیتون را به همراه زعفران دم کرده ، آبلیموی تازه ، پاپریکا و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. پیاز باقیمانده را هم خرد کنید و به کاسه اضافه کنید. مواد را با دست زیر و رو کنید تا به تمام نقاط گوشت بلدرچین برسند.
پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردید یک سلفون روی کاسه بکشید و آنرا به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا گوشت طعم دار و نرم شود. پس از گذشت ۲ ساعت کاسه را از یخچال خارج کنید و گوشت بلدرچین را به سیخ بکشید.
در ادامه منقل را آماده کنید و توجه داشته باشید که در زمان کباب کردن بلدرچین ها حتما ذغال ها کاملا سرخ شده باشند. زیرا خام بودن ذغال ها علاوه بر اینکه باعث می شود کباب شما بوی دود بگیرد برای سلامتی نیز بسیار مضر است.
سیخ ها را روی منقل قرار دهید سپس در زمان های مناسب به صورت متداوم سیخ ها را بچرخانید تا تمام قسمت های گوشت به صورت یکسان کباب شود. در میانه پخت کباب ها کره را ذوب کنید و با مقداری زعفران دم کرده مخلوط کنید.
مخلوط زعفران و کره را در مراحل پایانی پخت کباب با قلمو روی گوشت ها بمالید. این کار علاوه بر اینکه کباب را لذیذ تر می کند از خشک شدن کباب نیز جلوگیری می کند. در پایان کباب بلدرچین را به همراه نان یا برنج سرو کنید.

نظرات