طرز تهیه کباب انگشتی

طرز تهیه کباب انگشتی

طرز تهیه کباب انگشتی , کباب انگشتی , kabab angoshti , fhf hk ajd
کباب انگشتیکباب انگشتی یکی از انواع کباب های محبوب خانگی است که به خاطر طعم فوق العاده خوبش طرفداران بسیار زیادی دارد. این کباب خوشمزه شباهت زیادی به غذاهای محبوبی مثل کتلت گوشت و شامی کباب دارد.
با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب انگشتی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کباب انگشتی با پارسی دی همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم کباب انگشتی

  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • نان تست ۳ تکه
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
دستور پخت

طرز تهیه کباب انگشتی

ابتدا نان های تست را با آب خیس کنید تا نرم شوند و حالت خمیری پیدا کنند. سپس پیاز را پس از گرفتن پوست با رنده ریز رنده کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه نان تست خمیر شده به کاسه اضافه کنید.
در مرحله بعدی زرده تخم مرغ را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کنید و مواد به خوبی ورز دهید تا کاملا یکدست و منسجم شوند. پس از اینکه مایه کباب یکدست شد آنرا به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.
پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد مقداری از مایه کباب بردارید و مانند بیضی به آن شکل دهید سپس در تابه قرار دهید تا سرخ شود.
پس از اینکه یک سمت کباب سرخ شد آنرا برگردانید تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. به همین ترتیب تمام مایه کباب را سرخ کنید. در کنار این کباب خوشمزه می توانید از گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده هم استفاده کنید. پس از اینکه کباب آماده شد آنرا به همراه برنج یا نان سرو کنید.

نظرات